line line line

AUKE alustab ettevõtluse edulugudega!

AUKE alustab uue artiklisarjaga “Edulood” ning alates tänasest toome teie ette regulaarselt Aasias tegutsevate ettevõtete kogemused.

Eestis on palju ettevõtteid ja ettevõtjaid, kes Aasia suunal tegutsevad ning mitmed Eesti kaubamärgid on edukalt sisenenud Aasia turgudele. On hulk firmasid, kelle tegevusest piirkonnas oleme juba teadlikud, kuid suurem osa nendest ei ole avalikkusele tuntud.

career-479578_1280_bixabayVestlustest Eesti ettevõtjatega on aga kõrvu jäänud, et suur osa nendest pelgavad Aasia turgu, seda erinevatel põhjustel. Esiteks tundub Aasia olevat kaugel ning transport ja suhtlus regioonide vahel seda keerulisem. Teiseks tuntakse, et ei ole piisavalt teadmisi piirkonnas äri alustamiseks.

AUKE eesmärk ongi läbi edulugude tuua informatsiooni ettevõtjate, ettevõtete ja kaubamärkide kohta, kes juba Aasia turgudel tegutsevad. Teiste edulood innustavad loodetavasti ka neid ettevõtjaid, kes on Aasia kui regiooni peale juba mõelnud, kuid on seni jälginud toimuvat eemalt.Läbi edulugude toome teieni praktikute soovitused, kuidas mingis konkreetses riigis ettevõtet alustada, millistele asjadele tuleks kindlasti tähelepanu pöörata ning mis on olnud firmade suurimad õpikogemused.

Meie esimene lugu “Kuidas Vietnamis ära teha: soomlased viisid Saku Kissi Vietnami turule” toob teieni loo kahest vennast, Caudio ja Robert Karjalainenist, kes alaliselt Ho Chi Minh’is elavad ning Põhja-Euroopa kaubamärke Vietnami turule aitavad, sealhulgas Saku siidrit. Kuigi ettevõtmine on veel uus, on nõudlus siirdi järele juba tekkinud ning ambitsioon on laieneda kõigepealt Hanoisse ning sealt edasi juba üle kogu Vietnami. Väljakutseid aga jätkub ning Robert kommenteerib regioonis äritegemist nii: ” Vietnami turg on väga erinev kõigist maailma turgudest. … Põhimõtteliselt võid sa unustada suurema osa, mis seni äritegemise kohta õppinud oled ja alustada puhtalt lehelt.” Täismahus artikkel asub siin.